Alle skal aktivt handle

Skal der lovgives om dræbersnegle, et samfundsproblem, forskning mv.

Alle skal aktivt handle

Indlægaf f-pedersen skrevet tors 6. mar 2008 21:48

Hej i forum

Jeg mener at alle skal bekæmpe før dræbersneglen kan komme på retut. Hvad hjælper det hvis jeg og 5 andre bekæmper aktivt hvis de næste 5 naboer ikke gør, så er det vel lige fedt :cry:

Så måske det er nødvendigt med at politikerne grier ind. Men selvfølgelig hvordan skal man så håndtere de matrikler der ikke bekæmper og hvem skal vurdedre om der bekæmpes, ja den er ikke nem.

Men helt sikkert er min mening - alle skal handle aktivt før bekæmpelsen af dræbersneglen batter :)
f-pedersen

Geografisk sted: Det sydjyske

Re: Alle skal aktivt handle

Indlægaf Inger skrevet man 17. mar 2008 11:53

Ja, alle skal handle aktivt.
Men som du nævnter, er det meget svært især, hvis man bor i et område, hvor naboen er et stort (beskyttet) naturområde eller et militært øvelsesterræn, der er fuldstændigt plasteret til i snegle.

Jeg foreslår, at der på nationalt plan afsættes 2-3 uger om året (D-dage), hvor hele landet privat og offentligt aktivt bekæmper sneglene. Jeg tror ikke på, at det kan fjerne alle, men dog reducere omfanget meget kraftigt. Men det kan jo nok først ske, når man har en meget effektivt metode, der ikke går ud over andre levende organismer eller forurener jord/grundvand.
Inger

Tilbage til Politisk